Marketing dzieli się na rozmaite typy, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak również na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak także dużo innych, niemniej jednak statystyki wskazują jasno, że na ludzi najodpowiedniej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, niemniej jednak nie tylko – wkracza w to bezsprzecznie również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim pułapie popularności i skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk przypuszczalnego konsumenta lub wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Systemy identyfikacji wizualnej
Ta sztampowa reklama pewnie zawsze będzie kultowa, a wszystko wskutek tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, bezsprzecznie przypuszczalnego kontrahenta są niesłychanie różnorodne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz bardzo dobrze wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a wobec tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy należą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.